بازدید 1380

فضای فعلی زندان‌ها پاسخگوی تعداد زندانیان نیست

کد خبر: ۵۲۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 22 August 2015
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه استفاده از مجازات جایگزین حبس در جهت کاهش آسیب های اجتماعی موثر است، گفت: فضای فعلی زندان ها پاسخگوی تعداد زندانیان نیست.

موسی غضنفرآبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرورت جایگزینی مجازات جایگزین احکام حبس برای کاهش تعداد زندانیان، گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی پیش بینی‌های لازم برای استفاده از مجازات‌های دیگر به جای حبس انجام شده، البته باید تاکید کرد که استفاده از مجازات جایگزین حبس مزیت هایی دارد که باید به این نکات مثبت هرچند کوچک توجه شود.

نماینده مردم بم درمجلس شورای اسلامی، افزود: به طور حتم استفاده از احکام جایگزین حبس هزینه‌های تحمیل شده به جامعه برای نگهداری از زندانیان و ساخت زندان را کاهش می دهد.

غضنفرآبادی ادامه داد: با توجه به اینکه مجازات حبس آن هم برای مدتی طولانی محوریت یک خانواده را مورد آسیب قرار می‌دهد استفاده از مجازات جایگزین نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجازات جایگزین حبس تعداد بسیاری از زندانیان را از پشت میله‌های زندان نجات می‌دهد، افزود:البته استفاده از مجازات جایگزین حبس با نوع جرم و تخلف صورت گرفته متفاوت است، بنابراین برای ایجاد ندامت و پشیمانی در فرد متخلف باید مجازات جایگزین حبس متناسب با جرم باشد؛ هر چند که بازهم باید به این نکته اشاره کرد که فرد متخلف در طول گذران سال های محکومیت خود درزندان همه جوانب زندگی خود را ازدست رفته می بیند که باید از این معضل جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس با انتقاد از ازدحام زندانیان در زندان های کشور، تصریح کرد: متاسفانه با افزایش انواع تخلف در جامعه گاهی نیاز به حکم زندان برای فرد متخلف وجود دارد، اما ترافیک حضور زندانیان درزندان ها و ندامتگاه ها در حال حاضر مشکلات بسیاری برای جامعه به وجود آورده و باید تاکید کرد که فضای زندان ها پاسخگوی این تعداد از زندانیان نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گفته رئیس سازمان زندان‌ها استفاده از احکام جایگزین حبس لااقل 6 هزار زندانی را از زندان ها نجات می دهد، همچنین به عقیده علی اصغرجهانگیر در استفاده از مجازات جایگزین نوع انتخاب مجازات متناسب با جرم بسیار مهم است./
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات